נתיחת התינוק: מפקד מרחב מוריה התייעץ עם הגר"ד יוסף

    איתי גדסי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90 No Comments on נתיחת התינוק: מפקד מרחב מוריה התייעץ עם הגר"ד יוסף
    צילום: יח"צ
    13:16
    06.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הרב משה הלל הירש: "עדיין יורים מדרום, מה הועילו חכמים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפקד מרחב מוריה ניצב משנה דוד פילו התקשר הערב לחבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א, כדי להתייעץ עמו בשאלת נתיחת גופתו של הפעוט משה מזרחי ז"ל בן הארבעה חודשים, נכדו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול.

    מטרת הנתיחה, לפי דברי המשטרה נועדה כדי לברר את נסיבות המוות, ולדעת האם יש חשד לפלילים.
    הגר"ד יוסף השיב לנצ"מ פילו כי לפי ההלכה חל איסור לנתח גופה, בשל ניוול המת, גם אם מדובר בתינוק בן 4 חודשים.

    שאלתו של נצ"מ פילו, מגיעה בשל הפגנות המתקיימות בשעה זו ברחבי ירושלים ובית שמש נגד נתיחת גופת התינוק. ולאחר שבית המשפט העליון החליט כי גופת התינוק תעבור בדיקת MRI, שלאחריה יוחלט האם לנתח את הגופה.

    הגר"ד יוסף התקשר לראש עיריית בית שמש משה אבוטבול כדי לחזקו בעת צערו על פטירת נכדו, וביקש לחזק את ידי המשפחה על הטרגדיה שפקדה אותם.

    מוקדם יותר היום, ראש עיריית בית שמש מר משה אבוטבול שנכדו נפטר הבוקר, פנה לשופטי בית המשפט וביקש את רחמיהם על צער המשפחה הנמצאת כעת בטרגדיה גדולה ונאלצת להתמודד עם דרישת המשטרה לניתוח הגופה, דבר האסור לפי ההלכה היהודית ומנוגד לאמונתם.

    "ההתעללות האמתית נעשית כעת והיא ברגשות המשפחה האבלה" אמר אבוטבול לאחר שבית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשפחה והורה לנתח את הגופה.

    משפחת התינוק משה מזרחי ז"ל מסרה: מתברר שהמשטרה הטעתה את בית משפט כשטענה שכל החומר הרפואי נמצא במכון, דבר שמסתבר לא היה ולא נברא. קצין המשטרה לא אמר אמת בבית משפט.

    ובינתיים, ההפגנות נמשכות: הצירים המובילים לכיכר השבת חסומים בשל ההפגנות. המפגינים הבעירו פחים, יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים שהדפו אותם תוך שימוש באמצעים (מכת״ז). סה״כ 10 עצורים.

    כמו כן מפגינים ברחוב נהר הירדן בבית שמש התעמתו עם כוחות המשטרה, יידו לעברם אבנים וחפצים. נהדפו תוך שימוש באמצעים. ישנם 3 עצורים.



    0 תגובות